خانه / بج سینه ریخته گری

بج سینه ریخته گری

بج سینه ریخته گری

تاریخچه صنعت ریخته گری ( براساس نظریه کاوشگران و باستان شناسان) در جهان به حدود 50 قرن پیش و به دوران کشف فلز آهن بر می گردد. قدمت آن در ایران نیز در حدود 30 قرن برآورد شده است. نحوه کار در ریخته گری به گونه ای است که ابتدا فلزات را به صورت مذاب درآورده و سپس در مخازنی که به آنها قالب نیز گفته می شود می ریزند تا پس از خنک شدن به شکل قالب در بیاید. لازم به ذکر است که این قالبها بر اساس  اشکال و قطعاتی که می خواهند  طراحی می نمایند. قالب های اولیه معمولا” از خاک رس، سنگ نسوز، ماسه و خاک نسوز بوده است، اما در حال حاضر قالب ها را از فلزات مقاوم تهیه می نمایند.

 از جمله محصولاتی که به این روش تهیه می شوند، بج سینه ریخته‌ گری است که مانند دیگر انواع بج سینه ، ابزاری تبلیغاتی است که کمک فراوانی به فرآیند برندینگ خواهد نمود. مدیران و مسئولین شرکت ها و موسسات دولتی و خصوصی برای ارتقا و بالا بردن جایگاه خود از بج و ابزارهای مشابه آن بهره برداری می کنند. 

بج سینه ریخته گری
بج سینه ریخته گری

ساخت

همه ساله به علاقه مندان محصولات ریخته گری و فلزی با کیفیت افزوده شده و به تبع آن نیز سازندگان اینگونه محصولات نیز بطور چشم گیری رو به گسترش گذاشته است. این تاثیر به اندازه ای است که محصولات تبلیغی را هم در بر گرفته است و شرکت ها و موسسات تولیدی و خدماتی به دنبال ابزارهای تبلیغی که از طریق ریخته گری تهیه شده اند می گردند. به طور کلی برای تولید محصولات  ریخته گری معمولا” از فلزلات آلومینیوم ، روی، برنز،منیزیوم ، برنج، چدن و فولاد   استفاده می‌شود.

یکی از مهمترین محصول تبلیغی که با روش ریخته گری ساخته می شود بج سینه ریخته گبری است. برای ساخت بج سینه ریخته گری معمولا” از فلز سرب و برنج ( ترکیب آنها را زاماک می نامند) استفاده می گردد.

مراحل ساخت بج سینه ریخته گری به این صورت است که ابتدا طرح مورد نظر بر روی فلز سرب (زاماک) حک شده و سپس از روی آن قالب تهیه می شود.

این نوع بج سینه به علت استفاده از سرب به صورت سه بعدی ، برجسته و دارای وزن بیشتری نسبت به سایر بج ها  می باشد که برای نصب آن از مگنت استفاده می گردد.

قیمت

معیارها و عوامل مختلفی در افزایش و کاهش قیمت بج سینه ریخته‌گری به صورت مستقیم  تاثیر گذار می باشند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تیراژ: هرچقدر تعداد مورد درخواست بیشتر باشد هزینه تمام شده کمتر ودر نتیجه قیمت بج پایین می آید. 

نوع ماده اولیه: اگر در ساخت بج سینه از فلز برنج  استفاده شود قیمت آن مسلما” نسبت به سرب بیشتر است.

اندازه: عامل مهم دیگر ابعاد بج سنه می باشد ، چراکه هرچقدر ابعاد آن بزرگتر باشد قیمت آن نیز افزایش می یابد.

مدل سازی: بج ریخته گری از روش مدل سازی ساخته می شود و در صورتیکه این مدل سه بعدی باشد بر روی قیمت آن تاثیر دارد.

رنگ: یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت بج سینه تعداد رنگ و نوع رنگ ( کوره ای یا ساده) به کار رفته می باشد.

نوع آبکاری: اگر آبکاری با فلز طلا باشد قیمت آن از سایر فلزات بیشتر می باشد.

بج سینه ریخته گری

برای طراحی و سفارش انواع بج سینه ریخته گری با ما به شماره های 02188842300 و 02188843200 تماس بگیرید.

نمونه کار بج سینه ریخته گری