بج سینه مولتی استایل و پلکسی‌گلس

پلی کربنات از خانواده پلیمرهای  پلاستیکی بوده که کاربرد آن در قالب سازی، صنایع شیمیایی  و تغییرات حرارتی می باشد. از انواع آن می توان به ورق های تخت مولتی استایل و پلکسی گلس اشاره نمود. این ماده به لحاظ شفافیت بالا جایگزین مناسبی برای شیشه قلمداد شده ودر صنایع ساختمان سازی ، تبلیغات و… از آن استفاده می شود.

رزین پلی کربنات در سال ۱۹۵۳ میلادی در شرکت جنرال الکتریک پلاستیک ساخته و در سال ۱۹۵۸ برای اولین بار به طور وسیعی دربازار عرضه شد. انواع ورق‌های ساخته شده نظیر مولتی استایل و پلکسی نیز در سال ۱۹۶۸ تولید و روانه بازار شد.

بج سینه مولتی استایل و پلکسی

مولتی استایل و پلکسی گلس

مولتی استایل و پلکسی گلس علی رغم اینکه هردو از  خانواده پلاستیک ها و پلیمری می باشند و به صورت ورقه ای و باقیمت ارزان در بازار عرضه می شوند. مولتی استایل نوعی پلیمر سبک است که در دید اول یک ورق فلزی به نظر می رسد، اما در حقیقت اینگونه نیست ، بلکه از دو لایه پلاستیکی ساخته شده است و صرفا” لایه رویی آن پلاستیک از نوع ABS.می باشد. پلکسی گلسی نیز نوعی پلیمراست که  درموارد مختلفی نظیر : صنعتی، نظامی، پزشکی، تزیینی، تبلیغاتی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت مولتی استایل و پلکسی

این دو ماده پلاستیکی علی رغم شباهت های فراوانی که دارند از تفاوت های اساسی نیز برخوردار هستند که در ادامه به تعدادی از آنها می پردازیم.

1- مقاومت مولتی استایل در برابر سرما و گرما کمتر از پلکسی گلس می باشد.

2- مولتی استایل از پلکسی گلس شکننده تر است.

3- پلکسی از شفافیت بیشتری نسبت به مولتی استایل برخوردار است لذا در صد بالایی از نور از آن عبور می کند.

4- مولتی استایل می تواند به عنوان آینه و پلکسی گلس به عنوان شیشه مورد استفاده قرار گیرد.

5- غالب کاربرد مولتی استایل جنبه تزیینی و بیرونی دارد در صورتیکه کاربرد پلکسی بیشتر درونی و برای عایق کاری، پارتیشن بندی و شیشه کاری است.

بج سینه مولتی استایل و پلکسی

ساخت

 روش ساخت بج سینه مولتی استایل و پلکسی‌گلس بسیار شبیه به یکدیگر می باشند و دارای تفاوت اندکی می باشند که در ادامه بیان می شود.

ساخت بج سینه مولتی استایل و پلکسی‌گلس با استفاده از لیزر صورت می گیرد و برای حکاکی و طراحی بر روی بج از آن استفاده می شود به طوریکه قسمت هایی که بوسیله لیزر سوزانده شده به رنگ تیره در می آیند. در تولید بج سینه مولتی استایل با محدودیت رنگ مواجه هستیم لذا معمولا” بج مولتی استایل به رنگ طلایی یا نقره ای ارائه می شوند.

بج سینه پلکسی از ورقه های متعددی ساخته می شود و هر ورقی دارای رنگ متفاوت می باشد. با این حساب برای ساخت طرح لوگو هر بخش از آن دارای رنگ باشد به صورت مجزا بریده می شوند و در نهایت همه آنها به یکدیگر متصل می شوند. مع الوصف اگر تعداد رنگ بیشتر باشد از ورق های بیشتری استفاده شده و زمان بر خواهد بود.

نحوه نصب بج های مولتی استایل و پلکسی بر روی لباس به صورت مگنتی و یا سوزنی است.

مزایا

بج های سینه مولتی استایل و پلکسی گلس دارای مزایای زیادی می باشند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- امکان ساخت آن در اندازه و ابعاد گوناگون وجوددارد.

2- به لحاظ استفاده سهل و آسان از لیزر، لذا عنوان و لوگو با دقت و ظرافت بالا حک می شود.

3- بج های سینه مولتی استایل و پلکسی گلس ضد آب می باشند.

4- این نوع بج ها از مقاومت خوبی نیز برخوردارند.

5- نسبت به بج سینه فلزی این بج ها سبکتر می باشند.

6- این بج های سینه قیمت کمتری نسبت به بج فلزی دارند.

 

قیمت

 قبل از خرید و سفارش کالاهای تبلیغاتی( بج سینه مولتی استایل و پلکسی‌گلس ) توجه به دو نکته مشاوره با کارشناسان شرکت های تبلیغاتی و برآورد قیمت  آنها ، بسیار لازم و ضروری است.

قیمت بج سینه مولتی استایل و پلکسی‌گلس همانند سایر محصولات تبلیغاتی و بج های سینه فلزی وابسته به عوامل مختلفی نظیر مدت زمان تحویل( اگر مشتری در خواست ساخت بج سینه خود را سریعتر از زمان در نظر گرفته شده بخواهد لازم از کار ایشان خارج از نوبت ساخته شود لذا هزینه هایی را به تولید تحمیل می کند)  ، تعدادمورد تقاضا( با افزایش تیراژ درخواست مسلما” قیمت تمام شده کاهش یافته در نتیجه قیمت هر بج سینه کمتر خواهد شد)، تنوع رنگ( با توجه به اینکه با افزایش تعداد رنگ نیاز به استفاده از ورق های بیشتری می باشد لذا افزایش قیمت امری بدیهی است) ، متریال( ماده مورد نظر برای ساخت بج سینه اگر مولتی استایل باشد ویا پلکسی یا ترکیبی از هدوی اینها یا تلفیق با بج فلزی قطعا” در قیمت نهایی آن تاثیر می گذارد)  و … می باشد.